Hogyan pályázzak elektromos kerékpár állami támogatásra? E-bike pályázati útmutató, segédlet a sikeres ügyintézéshez.

Összeállítottunk egy útmutatót, melynek segítségével sikeresen mehet végig a folyamaton és elnyerheti az állami támogatást új Neuzer elektromos rásegítésű kerékpárjának vásárlására.

Kövesse e-bike pályázat útmutatónkat és nyerjen el 100.000-180.000 Ft állami támogatást!

Milyen elektromos kerékpárra lehet pályázni?

Az elektromos rásegítésű kerékpárnak meg kell felelni az EU-s és magyarországi pedelec szabványnak, és a pályázati kiírásban szereplő műszaki követelményeknek.

Eszerint:

  • olyan kerékpárra lehet elnyerni az állami támogatást, amely megfelel az EN 15194:2017 (MSZEN 15194:2018) szabványnak. A Neuzer e-bike-ok mindegyike megfelel, a gyártói nyilatkozatok már a pályázatban résztvevő szaküzleteknél vannak
  • a motor teljesítménye legfeljebb 250W lehet (folyamatos, névleges teljesítmény)
  • pedálhajtásúnak kell lennie (tehát a csak elektromos módon hajtott kétkerekű jármű nem pályázható)

  • legalább 26”-os kerékméret (összecsukható, azaz folding biciklinél legalább 16”-os kerékméret)
  • a motornak automatikusan le kell kapcsolnia, ha a pedálozást abbahagyjuk
  • a teljesítménynek a sebesség növekedésével fokozatosan csökkennie kell, majd 25km/h-t elérve teljesen le kell kapcsolnia
  • a kerékpár tömege nem lehet nagyobb 30kg-nál
  • a külsőgumi mérete (szélessége) legfeljebb 60mm lehet. Ez inchben megadva 2,36-os szélességű köpenyt jelent.
  • az elektromos rásegítésű kerékpár nem rendelkezhet gázkarral
  • az akkumulátor nem tartalmazhat ólmot.

A Neuzer elektromos kerékpárok minden követelménynek megfelelnek.

A pályázható Neuzer e-bike-ok megtekinthetőek a gyártói webshopban, a viddabringat.hu oldalon »

Fontos! A pályázat beadása előtt érdemes egyeztetni a kiválasztott kereskedővel, hogy a pályázandó e-bike készleten van-e? Csak olyan kerékpárra nyújtson be pályázatot, amelyet biztosan meg is tud vásárolni – azaz van a boltban (vagy a forgalmazónak megfelelő készlete van és lesz majd akkor is, amikor Ön megkapja a Támogatói Okiratot.

A kiírás nem tiltja a pályázandó elektromos rásegítésű kerékpár „előlegezését”. Az előleg mértéke nem lehet nagyobb, mint a kerékpár vételárának támogatással csökkentett összege. A támogatás összegére a kereskedő egyébként semmilyen formában nem kérhet zálogot, azaz sem részben, sem egészben, sem ideiglenesen nem kérheti el az állami támogatás összegét!

Hol lehet támogatással e-bike-ot venni? Elektromos kerékpár pályázatban regisztrált kereskedők listája

A pályázaton csak előzetesen regisztrált kerékpár szaküzletekben lehet vásárolni, olyan kerkpárt, amelyet a kereskedő előzetesen regisztrált a pályázati felülteten. Ezért mindenképpen érdemes egyeztetni a bolttal a pályázható modellekről.

Ezen a linken érhető el a regisztrált kereskedők listája és az általuk rögzített e-bike modellek:
https://elektromobilitas.humda.hu/pedelec/hu/page/merchants

A szaküzleteknek számos feltételnek kell megfelelniük, hogy ebbe a listába felkerülhessenek.

További e-bike pályázat információk a beszerzésről:

Az állami támogatás mértékét 2022-ben két összegben határozták meg:

  • pedál szenzoros e-bike esetén a kerékpár vételárának legfeljebb 50%-a, de legfeljebb 100.000 Ft
  • nyomaték szenzoros elektromos kerékpár esetén a kerékpár vételárának legfeljebb 50%-a, de legfeljebb 180.000 Ft

Fontos tudni, hogy a pedál szenzoros  elektromos kerékpárok vételára legfeljebb 600.000 Ft lehet, míg a nyomaték szenzoros e-bike–ok maximum 1.200.000 Ft-ba kerülhetnek. Az IFKA (a korábbi lebonyolító) kérdésünkre azt válaszolta, hogy a kerékpár vételárát a kereskedő (bolt) határozza meg.

Egyéb költségek nem támogathatók, így szervizdíj, kerékpáros kiegészítő és –alkatrész, valamint a Bike Safe regisztráció díja (lásd később) nem szerepelhet a számlán!

Mikor lehet pályázni elektromos kerékpár vásárlás állami támogatására?

A pályázati felületen (https://elektromobilitas.humda.hu/pedelec/login) 2022. április 14-től, ezúttal a keret kimerüléséig, de legkésőbb 2023. április 14-ig folyamatosan elérhető a felület.

Hogyan lehet bejelentkezni a HUMDAelektromos kerékpár pályázat oldalra?

A pályázat ügyintézése csak teljes mértékben elektronikusan, azaz interneten történhet.

Be kell jelentkezni a https://elektromobilitas.humda.hu/pedelec/login oldalon. A belépéshez ügyfélkapus azonosításra van szükség (ügyfélkaput viszont, amennyiben korábban még nem regisztrált, csak személyesen, kormányablakban lehet nyitni).

Milyen dokumentumok kellenek az e-bike pályázat leadásához? Milyen papírokat és adatokat kell beadni?

Először is fontos, hogy minden igazolást scannelve vagy fotózva, olvasható minőségben kell feltölteni.

Elektromos kerékpár pályázathoz kötelezően szükséges iratok:

  • adókártya (vagy a természetes személy adóazonosító jelének igazolására alkalmas dokumentum)

Személyazonosság igazolására természetes személy esetén

  • érvényes személyi igazolvány és lakcímkártya teljes, azaz mindkét oldaláról készült egyszerű másolata vagy
  • régi típusú (nem kártya formátumú) személyi igazolvány esetében a nevet és lakcímet tartalmazó oldalak egyszerű másolata vagy
  • útlevél személyi adatokat tartalmazó oldala egyszerű és a lakcímkártya teljes másolata vagy
  • vezetői engedély és a lakcímkártya teljes, azaz mindkét oldaláról készült egyszerű másolata

A pályázat beadásához nem szükséges munkáltatói igazolás, így jóval többen igényelhetnek támogatást, például kismamák, nyugdíjasok és egyetemisták is.

Mi a teendő, ha sikeresen beadtam a pályázatot?

Ezek után az elektromos rásegítésű kerékpár állami támogatásának megítélésével megbízott HUMDA elbírálja a pályázatot és ha minden megfelel, értesítenek a befogadásról. Ez nem jelenti azt, hogy megadják a támogatást, csak azt, hogy sikerült megfelelően beadni a pályázatot.

Ha befogadták a pályázatunkat, a pályázati időszak lezárása után (tehát nem a beadástól számítva!) 20 munkanapon belül döntenek a támogatásról vagy az elutasításról. Ebbe a 20 napba nem számít bele a hiánypótlás és a tisztázó kérdések időtartama, vagyis amikor szólnak, hogy valami nem jó, addig, amíg beadjuk a választ.

Ha megítélik a támogatást, vagyis elnyerjük a pályázatot, akkor 5 munkanapon belül értesítenek és 10 munkanapon belül küldik a Támogatói Okiratot.

Fontos! Minden értesítést és dokumentumot elektronikusan küldenek, a hiánypótlást, a tisztázó kérdéseket, a döntést és a támogatói okiratot is!

Ezután a Támogatói Okirattal 180 nap áll rendelkezésünkre megvásárolni a pályázatban feltüntett kerékpár típust a pályázatban feltüntetett regisztrált kereskedőnél.

"A pályázat benyújtását követően saját felelősségre az elektromos rásegítésű kerékpár beszerzése megkezdhető (azaz megrendelhető, adásvételi szerződés köthető és a beszerzési eljárásának megindításához szükséges, a megrendelő által a kereskedő részére előleg fizethető), de az elektromos rásegítésű kerékpár nem vehető át a Támogatói Okirat hatályba lépése előtt." írja a pályázati felhívás.

E-bike pályázatos vásárláshoz kötelező a Bike Safe regisztráció:

A kerékpár átvételekor már kell lennie érvényes Bike Safe regisztrációnak. Ez a rendőrség által is ellenőrzött kerékpár regisztrációs felület. A regisztrációt a kereskedő (bolt) indítja el, amiről a pályázó e-mailben azonnal megkapja a regisztrációs igazolást..

A regisztráció befejezése és a törzskönyv megrendelése ezután a vevő feladata, mely szükséges ahhoz, hogy a törzskönyvet közvetlenül neki postázzák. A vevő így diszkréten adhatja meg további adatait, melyek a rendőrségnek és a törzskönyv szállításhoz elengedhetetlenek.
A regisztráció díját a vevő közvetlenül a boltnak fizeti, a bolti a regisztrációt követően e-mail értesítést kap a rögzített adatokkal, valamint egy kuponkódot, melyet felhasználva a törzskönyvet megrendeli, így az oldalon már nem kell fizetnie.

Ha Ön sikeresen pályázott, nincs más dolga mint a kereskedőtől kérnie a regisztrációt, majd a törzskönyvet megrendelni, melyet a regisztrációtól számított 15 napon belül postáznak.

Elektromos kerékpár állami támogatáshoz szükséges engedményezési szerződés.

Ha minden fent felsorolt teendővel kész van, a boltban alá kell írni még egy szerződést, ez az engedményezési szerződés.

Ebben ön nyilatkozik, hogy a kerékpárt átvette és hozzájárul, hogy a bolt igényelje a pályázati összeg folyósítását. Ezért ez feltétlenül szükséges ahhoz, hogy a bolt elvégezze az elszámolást, leadhassa az elszámolási dokumentációt, megkapja a kerékpár árából a támogatási összeget. Az utalás egyébként a dokumentáció leadásától számítva még kb 30 munkanap.


A továbbiakban csak élveznie kell az új Neuzer elektromos kerékpárja nyújtotta előnyöket!

Válassza ki itt, hogy milyen elektromos rásegítésű kerékpárt vásárol állami támogatással:
Irány a Viddabringát webáruház! »

Hogy milyen teendők vannak, meddig kell megtartani a biciklit, hogyan kell lezárni az ügyet, hogy pályázhat-e újra, ha a kerékpár használhatatlanná válik a fenntartási időszakban, arról későbbi cikkünkben olvashat majd, egyelőre ne fájjon miatta a feje, csak bringázzon sokat!

Kapcsolat

Lakossági megrendelések a
Viddabringát.hu webshopban >

Belföldi nagykereskedelmi irodánk és raktárunk: Székhely, gyártás és export: Céges kerékpárok:
1211 Budapest, Acélcső utca 1-17. (kizárólag viszonteladó partnerek részére).
info@neuzer.hu
+3614203760
For foreign partners:
2500 Esztergom, Mátyás király street 45.
info@neuzer-bike.hu
+3633500580
Egyre nagyobb a kereslet céges kerékpárra. »
Már kerékpár és e-bike is adható cafeteriaként! »
Miért jobb a nyomatékszenzoros ebike? Milyen pedelecet válasszak? »
Honlap: webtoday
Az oldal sütiket használ. Az oldal harmadik féltől származó szoftvereket is használ