Jó pár éve nem poroltuk már le a mountain bike palettánkat, így most minden részletében megújultak a bringáink: a vázgeometriában, a dizájnban és a felszereltségben egyaránt. Na de mit is jelent ez a megújulás? Kezdjük a krémjénél!
Mutatjuk az új Jumbo Pro-t!
Új zászlóshajónk van - egy igazi trail bringa. A lelke természetesen a váz, ami külön is megvásárolható, ha te magad szeretnéd felépíteni.
De nyálazzuk végig a technikai részleteket:
TOG – Trail Optimized Geometry. Progresszív geometria, kimondottan terepezésre optimalizálva. Bár mind a Jumbo Pro és a kedvezőbb áru Jumbo/Duster is a TOG szellemében készült, a kettő nem egyezik meg, a tervezett felhasználáshoz alkalmazkodik. A Jumbo Pro kimondottan a hardcore montisok igényeit szolgálja ki, 65,5 fokos fejcsőszögével, 75 fokos nyeregvázcső-szögével, hosszú tengelytávjával, felsőcső hosszával és reachével.
Belül elvezetett bowdenezés – minden bowden és hidraulikacső a vázban fut, védve a mechanikai sérülésektől és szennyeződésektől, valamint esztétikailag is sokkal letisztultabb képet nyújt.
Dropper elvezetés – ma már elképzelhetetlen egy komoly trailgép anélkül, hogy droppert is fogadna. A JumboPro-ba bármilyen belső elvezetésű hidraulikus (RS Reverb), vagy remote bowdenes droppert beépíthetsz.
Boost – 12x148-as hátsó átütőtengely, ami a lehető legmerevebb váz-tengely kapcsolatot jelenti, és oldalirányban merevebb kereket a nagyobb küllőperem-távolságnak köszönhetően. A komplett bringán természetesen az első villa is Boost-os (12/110 mm).
3 kulacstartóhely – kulacstartónak, szerszámos, vagy egyéb táskának. Jól jön akkor is, ha hosszú tekerésre mész, ahol nincs vízfelvételi hely, de akkor is, ha a trail gépeddel bikepacking túrákra is mész és kulacstartószemre szerelhető kis táskát használsz iratoknak, szerszámoknak.
Tapered fejcső – ami ma már nem is kérdés, hiszen ebben a kategóriában már más villanyak gyakorlatilag nem létezik. Nagyobb oldalirányú és csavarodási merevséget biztosít, így precízebb lesz a kormányzás.
És a Jumbo Pro felszereltsége? Megállja a helyét akár a hazai ösvényeken, akár az Alpokban:
- SR Suntour XCR34 Air Boost villa 130 mm rugóúttal (levegős, így bármilyen testsúlyra belőhető)
- Shimano Cues 6000 váltószett – 11 fokozat, 11-50T hátsó sorral. A legmeredekebb emelkedőkre is, kompromisszum nélkül.
- Prowheel Charm hajtómű 34 fogas narrow-wide tányérral – azaz a lánc tempós terepezésnél sem esik le a lánckerékről. A hajtómű 24mm-es csőtengelye garantálja, hogy a pedálokba fektetett energiád egy része nem a tengely hajlítgatásában veszik el.
- Shimano Linkglide rendszer – a Shimano legújabb hajtásszabványa. Bár egy hajszállal lassabban vált, mint a Shimano HG, sokkal tartósabb, így lényegesen több idő múlva kopik el annyira a lánc és a lánckeréksor, hogy le kelljen cserélni.
- Shimano BR-MT420 fékek – jól adagolható, de kimondottan izmos 4 dugattyús fékek, mert egy jó trail bringával is csak akkor mész gyorsan lefelé, ha tudod, hogy bármikor számíthatsz a fékeidre.
- Ryde 30 felnik – 30 mm belső szélesség, kimondottan ballonos gumikra optimalizálva. A szélesebb peremtávolság miatt kis nyomáson oldalirányban jobban tart a gumi, emellett a felütés kockázatát is csökkenti.
- Schwalbe Nobby Nic Performance Addix 29x2,4” gumik – az egyik legjobb név a kategóriában, az egyik legjobb teljesítménnyel vegyes terepen (döngölt erdei talaj, laza talaj, sziklás felszín és sár). Aszfalton természetesen nem egy Villám McQueen...
- Ulink zárt csapágyas agyak – karbantartásmentes (cserélhető) zárt ipari csapágyakkal, közvetlenül a váz tengelyén forgó kazettatest csapágyazással (emiatt oldalirányban merev marad a kazettatest.
A Jumbo Pro-val tehát megpakoltuk azt a bizonyos táskát, de nem csak őt, hanem a Jumbo Sport és Duster modelleket is új alapokra helyeztük. A cikk második részében az új, hobbi kategóriájú montikat mutatjuk be, tartsatok velünk!